سبک زندگی دینی

آمار مطالب

کل مطالب : 73
کل نظرات : 7

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سبک زندگی و فضيلت‌های اخلاقی و آدرس sabk-zendegi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

">

کنگره ملی وقف،حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی

----------------------------------------------ساعت فلش مذهبی---------

وبلاگ سبک زندگی اسلامی

------------

وبلاگ شهدای هسته ای

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمدرضا
تاریخ : چهار شنبه 29 آبان 1392
نظرات

 

اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْياىَ مَحْيا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و سبک زندگی دینی.
چندی پیش مقام معظم رهبری در سفرشان به دیار خراسان شمالی از لزوم تغییر سبک زندگی ایرانیان سخن گفتند. سبک زندگی در کلام ایشان همان رفتار اجتماعى و شيوهى زيستن است حال از دو بعد توجه به سبک زندگی مهم به نظر می‌رسد؛ اگر از منظر معنويت نگاه كنيم از این جهت که هدف انسان در کسب فضایل معنوی بوده، توجه به سبك زندگى اهميت بسزایی دارد و حتی اگر به معنويت و رستگارى معنوى هم اعتقادى نداشته باشيم، براى زندگى راحت و بدون دغدغه، باز پرداختن به سبك زندگى مهم است.

برای نزدیک شدن به این فرمایش رهبری و دریافت سبک درستی از زندگی دینی مد نظر اسلام، نیاز به تاسی گرفتن از سیره ائمه اطهار داریم چنانچه در زیارت عاشورا که در این ماه محرم بسیار تکرار می‌شود در فرازی با تکرار عبارت «محیا محمد و آل محمد» بارها پیاده سازی سبک زندگی دینی در زندگی روزمره خود را از خداوند طلب می‌کنیم.
زیربنای قرآنی این بحث هم آیه «ولکم فی رسول الله اسوة حسنة» است که با معرفی الگویی برای سبک زندگی مسلمانان هر الگوی دیگری را نفی می‌کند، خداوند با فرستادن پیامبر و جانشینان او هم در حدیث و گفتارشان به شکل صریح و هم در سیره و کردارشان به شکل عملی، الگو و نمونه‌ای برای زندگی عرضه داشته است.
اینکه گفتیم هرالگوی دیگری توسط اسلام نفی شده مبنایش همه‌ی احکامی است که برتری کفار و مشرکان بر مسلمانان را در هر زمینه‌ای باطل دانسته است و بر مبنای همین نظر، مقام معظم رهبری تقلید از غرب را فاجعه آفرین دانستند چراکه فرهنگ غرب، يك فرهنگ مهاجم است و دیگر فرهنگ‌ها را نابود می‌کند. کما اینکه می‌بینیم بسیاری از ملت‌هایی که مقهور فرهنگ غرب شدند تاريخ، زبان، خط و حتی نوع لباس پوشیدنشان تغییر کرد.
در نتیجه ما نیاز داریم برای حفظ فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی خود مظاهر فرهنگ غرب مبارزه کرده و به دنبال احیا و پرورش مظاهری تمدنی خود برویم و این امر با عنایت ویژه به مبنای قرآنی و حدیثی میسر می‌شود و می‌تواند زندگی دینی و ایمانی متفاوتی را نسبت به فرهنگ مهاجم غرب برای ما رقم بزند.
«محیا محمد و آل محمد» یعنی زندگی ما در هر بعدی شبیه زندگی پیامبر و به فراخور شرایط زمانی متاثر از زندگی ائمه اطهار باشد البته این شکل دادن به زندگی در ابتدا همت شخصی و در مرحله‌ی بعد همت اجتماعی را می‌طلبد یعنی در بعد اجتماعی سبک نوینی با فرض وجود سبک‌ زندگی غربی ارائه شود اما بدون آنکه به افراد جامعه در مورد اجرای این سبک دستوری داده شود یا نصیحتی انجام شود بلکه می‌توان با ارزش‌گذاری فرهنگی بر اموری که ارتباط تنگاتنگی با سبک زتدگی دارند آن را در جامعه نهادینه کرد.
نتیجه‌ی زندگی به سبک محمد و آل او ایناست که ممات و مرگ ما هم آن طوری می‌شود که اسلام سفارش کرده و این همان کمال و سعادت اخروی و دنیوی است. چراکه اگر مرگ ما «ممات محمد و آل محمد» قطعا در دنیا به راه سعادت رفته‌ایم.

 

منبع  :   صالحین تهران

 



تعداد بازدید از این مطلب: 204
برچسب‌ها: سبک زندگی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


شکر گذار خداوند هستم از اینکه فرصتی برایم مهیا شد تا با ایجاد وبلاگ سبک زندگی اسلامی تلاش خود را در جهت اجرای قوانین اسلامی در زندگی تبلیغ کنم. امیدوارم خداوند نیز از این کارم خشنود شود. و این جمله از قول مقام معظم رهبری پایان بخش سخنان من : ((سبک زندگی بخش اصلی و حقیقی " تمدن سازی نوین اسلامی" را تشکیل می دهد.))


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود