آمار مطالب

کل مطالب : 73
کل نظرات : 7

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 73
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 156
بازدید سال : 385
بازدید کلی : 5546

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سبک زندگی و فضيلت‌های اخلاقی و آدرس sabk-zendegi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 73
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 156
بازدید کل : 5546
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

">

کنگره ملی وقف،حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی

----------------------------------------------ساعت فلش مذهبی---------

وبلاگ سبک زندگی اسلامی

------------

وبلاگ شهدای هسته ای

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : محمدرضا
تاریخ : جمعه 6 دی 1392
نظرات


                             

..............نام کتاب: دغدغه های فرهنگی..................نام کتاب: من و کتاب

..............نویسنده: سید علی خامنه ای..................نویسنده: سید علی خامنه ای

..............ناشر: صهبا............................................ناشر: سوره مهر

                  ..                           .

منبع:http://sabk-pnum.blogfa.com

تعداد بازدید از این مطلب: 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدرضا
تاریخ : جمعه 6 دی 1392
نظرات


اگر هر منصفی به بیانات نبی مکرم اسلام و ائمه (علیهم السلام) و پیشوایان اسلام نگاه کند و

ببیند که اینها
در چه زمانی به کتاب و کتابخوانی دعوت می کردند و فرا می خواندند، همه افسانه ها

 از ذهنش شسته خواهد
شد و خواهد فهمید که دشمنان اسلام راهی جز این نداشتند که

 افسانه های کتاب سوزی و کتاب ستیزی را
بر سر زبانها بیندازند؛

چون اسلام پرچمدار کتابخوانی است.
تعداد بازدید از این مطلب: 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدرضا
تاریخ : پنج شنبه 5 دی 1392
نظرات

متن کامل کتاب ((تربيت اسلامى با تأكيد بر ديدگاه هاى امام خمينى رحمه الله)) اثر اقای محمدرضا شرفی در این مطلب تقدیم شما میگردد.

می توانید برای مشاهده متن کامل کتاب به ادامه مطلب مراجعه نمایید. البته بخشی از مقدمه کتاب را در اینجا برای اشنایی شما عزیزان می اورم:

((مقدمه
انسانهاى بزرگ هميشه در لحظات سرنوشت ساز به يارى ملتها مى شتابند و مسير تاريخ را تغيير مى دهند. انقلاب اسلامى به رهبرى امام خمينى (س )، در زمانى به اوج خود و سپس به پيروزى رسيد كه افكار عمومى دنيا انتظار چنين تحولى را نداشت . ليكن لطف پروردگار، رهبر كم نظير امام خمينى و از خودگذشتگى ملتى بپاخاسته ، رويداد عظيمى را در تاريخ معاصر باعث شد كه ابعاد آن هنوز به درستى شناخته نشده است .
يكى از اين ابعاد، كه نياز به دوباره نگرى دارد، شخصيت ذخيره عالم اسلام حضرت امام خمينى (س )است .
شخصيت استثنايى تاريخ معاصر، امام خمينى كه مصداق در جامعه بشرى و عصر جديد ايجاد كرد، تربيتى را پايه گذارى نمود كه همچون پيامبران و اولياى الهى ، از جامعيت و شمول كم نظيرى برخوردار است .))

تعداد بازدید از این مطلب: 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدرضا
تاریخ : پنج شنبه 5 دی 1392
نظرات

 

نويسنده: عبدالحسين شريفي

نويسنده در نوشتار زير به برخي آداب و شرايط خوردن از ديدگاه قرآن پرداخته و ضرورت شكرگزاري و مذمت پرخوري و شكم بارگي را از ديدگاه اين كتاب آسماني بررسي كرده است كه باهم آن را ازنظر مي گذرانيم.

اهميت غذا خوردن
انسان، آفريده اي است كه به سبب جنبه خلقي، نيازمند خوراك و تغذيه براي بقا و رشد است. غذا خوردن به معناي از گلو فرو دادن و بلعيدن، آدابي دارد تا غذا بتواند تاثيرات مطلوب و سازنده خود را به جا بگذارد. از اين رو در آيات قرآني به ابعاد اين مساله پرداخته شده است. به ويژه آن كه غذا، تاثيرات شگرفي در جان و روان آدمي به جا مي گذارد و شخصيت و شاكله آدمي را شكل مي بخشد. در اين راستا برخي از روان شناسان مي گويند شما نوع غذا و شيوه خوردن آن را بگوييد تا شخصيت شما را به طور كامل تشريح كنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدرضا
تاریخ : پنج شنبه 5 دی 1392
نظرات
در دین مبین اسلام اوقات فراغت به عنوان یک ضرورت و نیاز فردی و اجتماعی انسان به رسمیت شناخته شده اما مرزها و قواعد یک فراقت سالم نیز بیان شده است.


حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، امروز در ادامه سلسله مباحث بیستمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی با رویکرد سبک زندگی اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد به تشریح سبک صحیح اوقات فراغت در دین مبیین اسلام پرداخت و اظهار داشت: اوقات فراغت یکی از مسائل مهم و کلیدی در بحث سبک زندگی اسلامی ما محسوب می شود که متأسفانه در حال حاضر با سبک زندگی اسلامی ما فاصله گرفته است.


وی به تأثیر اوقات فراغت سالم در جامعه اشاره و تصریح کرد: امروزه انجام یک اوقات فراغت سالم در تربیت فرزندان و به ویژه قشر جوان و نوجوان مابسیار تأثیر گذار است اما اگر این تفریحات به سمت منفی کشیده شود به طور قطع مخرب و تهدیدکننده خواهد بود. 

حجت الاسلام حاج علی اکبری کار و اوقات فراغت را دو مقوله جدا از هم دانست و اظهار کرد: انسان در زمانی که مشغول انجام یک کار جدی و مهم است به هیچ عنوان به سراغ اوقات فراغت خود نمی رود؛ اما زمانی که از محیط کار جدی خود دور شد یک موقعیت خوب برای انجام تفریح و گذر اوقات انجام خواهد داد. 


تعداد بازدید از این مطلب: 105
موضوعات مرتبط: سبک زندگی اسلامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدرضا
تاریخ : چهار شنبه 4 دی 1392
نظرات
 به گزارش دبيرخانه كنگره ملي وقف، حماسه اقتصادي و سبك زندگي اسلامي، نخستين مرحله داوري بخش وبلاگ روز يكشنبه 01/10/92 بلافاصله پس از اتمام مهلت ارسال آثار آغاز شد و هيئت محترم داوران ليست رسانه هايي كه موفق شدند به مرحله دوم راه پيدا كنند را به شرح زير اعلام كرد.

 

گفتنی است هیئت محترم داوران همچنین به آن دسته از شرکت کنندگانی که از پرشین گیگ استفاده کرده اند نیز هشدار داد به علت مشکلات فنی در پرشین گیگ فایل های بارگزاری شده در این هاست قابل مشاهده نیست، لذا شرکت کنندگان محترم می بایست طی دو روز روز آینده از طریق تماس با پشتیبانی پرشین گیگ مشکلاتشان را مرتفع کرده و یا تمام فایل های خود را به هاست دیگری مانند سامانه وبلاگ تبیان منتقل نمایند. بدیهی است در غیر این صورت امتیاز فنی به آن ها تعلق نخواهد گرفت.

دبیرخانه کنگره در همین راستا افزود: به تمامی شرکت کنندگانی که آثار آنها در مرحله نخست پذیرفته شده باشد گواهی شرکت در کنگره اهداء خواهد شد که جزئیات آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

برای مشاهده وبلاگ های راه یافته به مرحله دوم به ادامه ی مطلب مراجعه کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : محمدرضا
تاریخ : سه شنبه 3 دی 1392
نظرات

مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود به نکته مهمی اشاره کردند که پس از آن مورد توجه بسیاری از جامعه شناسان و اندیشمندان قرار گرفت و این مسئله چیزی نبود جز سبک زندگی ایرانی.


آیت الله خامنه‌ای در دیداری که با جوانان استان خراسان شمالی داشتند، در تشریح مفهوم سبک و فرهنگ زندگی، به مسائلی نظیر خانواده، ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، تفریحات، کسب و کار و رفتارهای فردی و اجتماعی در محیط‌های مختلف، اشاره کردند و افزودند: در واقع سبک زندگی به همه مسائلی بر می‌گردد که متن زندگی انسان را شکل می‌دهند. در این مطلب می‌خواهیم سبک زندگی و تغییر آن را که مد نظر رهبری معظم است مورد بررسی و بازبینی قرار دهیم.

جامعه

ایشان در ترسیم چگونگی شکل گیری سبک و شیوه زندگی اظهار داشتند: فرهنگ زندگی، متأثر از تفسیر ما از زندگی است و هر هدفی را برای زندگی تعیین کنیم، سبک خاصی را به همراه می‌آورد. در بحث سبک و فرهنگ زندگی، اسلام عزیز همه نیازهای انسان را برآورده می‌سازد و دانشوران حوزه و دانشگاه باید علاوه بر تلاش در فقه و حقوق، در بحث اخلاق اسلامی و عقل و سلوک عملی اسلام نیز کارهای متراکم و با کیفیت انجام دهند تا نتایج این تلاش‌ها مبنای برنامه ریزی و تعالیم نسل‌ها قرار گیرد.

یکی از مواردی که رهبری در موضوع سبک زندگی به آن اشاره داشتند، پرهیز کامل از تقلید از سبک و سلوک زندگی در تمدن غربی بود. اتفاقی که در سال‌های اخیر به دلیل گسترش رسانه‌هایی چون اینترنت و شبکه‌های فارسی زبان ماهواره افتاده، القای فرهنگی آن ورآ بی است که نه تنها هیچ ارتباطی به ارزش‌های ایرانی و اسلامی کشور ما ندارد، بلکه در تضاد با بنیان‌های عرفی ما قرار دارد. این القائات فرهنگی در ادامه باعث شده است مردم که دارای ریشه‌های سنتی هستند با فرهنگی جدید روبرو شوند و این تضاد فرهنگ‌ها آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی بسیاری را برایشان به دنبال داشته باشد.

اتفاقی که در سال‌های اخیر به دلیل گسترش رسانه‌هایی چون اینترنت و شبکه‌های فارسی زبان ماهواره افتاده، القای فرهنگی آن ورآ بی است که نه تنها هیچ ارتباطی به ارزش‌های ایرانی و اسلامی کشور ما ندارد، بلکه در تضاد با بنیان‌های عرفی ما قرار دارد

تعداد بازدید از این مطلب: 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تعداد صفحات : 11


شکر گذار خداوند هستم از اینکه فرصتی برایم مهیا شد تا با ایجاد وبلاگ سبک زندگی اسلامی تلاش خود را در جهت اجرای قوانین اسلامی در زندگی تبلیغ کنم. امیدوارم خداوند نیز از این کارم خشنود شود. و این جمله از قول مقام معظم رهبری پایان بخش سخنان من : ((سبک زندگی بخش اصلی و حقیقی " تمدن سازی نوین اسلامی" را تشکیل می دهد.))


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود